Translate

wtorek, 25 stycznia 2022

Dzienniki warsztatowe, odc. 10.

 

Musketeer, 17th century, Warlord Games, 28 mm.

      Dziś o podstawkach i podkładzie pod panele podłogowe. To moje malowanie figurek ma pewien drobny mankament, aby cieszyło oko jak najdłużej, musi być dobrze zabezpieczone werniksami oraz dobrze stworzyć na modelu element, który umożliwi przeniesienie figurki bez jej dotykania. Moje kwadratowe podstawki z PCV, własnoręcznie wykrawane niestety są takie może i całkiem estetyczne, ale trudne do uchwycenia, w momencie kiedy najdzie nas ochota na dotykanie modelu. Pomyślałem sobie, że może warto na tą okoliczność znaleźć jakieś lepsze rozwiązanie. Mam doświadczenie z korkiem, niestety z grubym, strukturalnym  ziarnem, co to się bardziej odłamuje niż wykrawa. Korek ma grubość około 3 mm i wydaje się być na taką okoliczność dostatecznie dobry, żeby zastosować go przy modelach, szczególnie do wariantów gier skirmishowych. Naszło mnie jednak na zakup prasowanej fizeliny z włókien sosnowych, stosowanej na płytach podkładowych pod panele podłogowe. Pozwoliłem sobie na zakup płyt grubości ok. 5 mm, co w mojej ocenie miało przede wszystkim dobrze zachowywać się na stole oraz stanowić dobre zabezpieczenie i uchwyt, w przypadku gdybym daną figurkę chciał przemieścić. Jak widać na zdjęciu, wyszło chyba trochę tak sobie. Gdzieś zgubiłem proporcję i osiągnąłem efekt figury szachowej na dość dużym cokoliku. Fizelina jak fizelina, przy obróbce (cięciu) ma to do siebie, że się farfocli i nie trzyma fasonu podstawki (co widać na zdjęciu). Pozwoliłem sobie ten materiał trochę utwardzić klejem cjanoakrylowym, ale ten wsiąkł nie pozostawiając oczekiwanego efektu, utwardzonych krawędzi podstawki. Myślę sobie, że jak się odrobinę ociepli i wyjdę na balkon, pozwolę sobie jeszcze ową materię pokryć Kaponem do krycia i zabezpieczenia drewna, może to przyda więcej oczekiwanej sztywności, niezbędnej do obróbki i używania na modelach.

Musketeer, 17th century, Warlord Games, 28 mm.

        Zakup tych płyt nie jest w swojej istocie złym pomysłem, stanowić będzie doskonałą okładzinę moich półek gablotkowych na modele, które zamierzam składać w niedalekim czasie.

Musketeer, 17th century, Warlord Games, 28 mm, base.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dzienniki warsztatowe, vol. 75.